Saturday, June 12, 2010

Surat Kiriman Tidak Rasmi

I was doing some spring cleaning yesterday, I found my old karangan book from primary school..It's really hilarious and it brought back good memories of the good old days..

Here's a really funny Langkawi trip that I wrote..

Tulis sepucuk surat tidak rasmi kepada sahabat anda untuk menceritakan aktiviti yang anda lakukan semasa cuti sekolah yang lalu.


Menemui sahabatku Debra yang kini berada di Petaling Jaya, Selangor. Semoga anda Berasa dalam keadaan sihat sejatera.

Saudari,
Apa khabar saudari di Selangor? Saya dan keluarga saya di Kuala Lumpur sihat. Bagaimanakah cuti sekolah saudari ? Saya dan keluarga saya pergi melancong di Pulau Langkawi.
Pada kesempatan ini, saya hendak memberitahu saudari tentang percutian saya. Pada 23 November 2003, saya telah pergi ke Langkawi dengan menaiki kapal terbang. Pulau Langkawi sungguh cantik sekali. Kami tinggal di sana selama empat hari. Ayah saya menyewa sebuah kereta. Ayah saya membawa kami ke Pantai Pasir Hitam. Ia dikenali sebagai Pantai Pasir Hitam kerana pasirnya di pantai tersebut berwarna hitam.
Pada hari kedua, kami pergi ke Kampung Air Hangat. Tempat tersebut mempunyai kolam air panas. Lagenda Kampung Air Hangat adalah satu baldi yang dipenuhi air yang hangat telah di tuang. Seterusnya, kami melawat Telaga 7 Tujuh. Kami terpaksa mendaki sebuah gunung untuk melihat air terjun dan tujuh telaga. Walaupun penat, air yang indah itu membuat kami ber tenang. Pada hari yang ketiga, kami dibawah oleh (dengan menaiki) sebuah bot. Bot tersebut membawa kami (Kami pergi) ke Tasik Perempuan Mengandung (Tasik Dayang Bunting!). Gunung-gunung itu memang macam (di sana seolah-olah) seorang wanita yang mengandung.

Pada hari yang terakhir, kami membawa bagasi kami dan meninggalkan Berjaya Beach Resort. Kami dibawa ke lapangan terbang. Pada pukul 4 petang, kami tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur International Airport. Kami tiba di rumah pada pukul 5 petang. Walaupun sangat letih, tapi saya berasa gembira sekali.

Setakat ini yang saya tulis. Saya berharap saudari akan membalas surat saya secepat yang mungkin. Sekian, terima kasih.


Yang Benar,
Sabrina **



Verdict ?? 18/30

No comments: